maternal mortalite

bir ağacın,
denize doğru bakan isyanında
bir kadının gölgesi
ufukta görünmeyen yaşlılığım,
gökyüzünde ağlayan annem

son altı ay içinde
sakalsız ve kravatlı çektirdim bu resmi
ayakta bekleyen sorularım,
şiir yüzünde kırışan meşimeli hikâyem

yağmurlu gecelerde yazdım,
yaz gecelerinde yağmur sesi
bu saatte taksi bulamazsın
kal, rakı içelim istersen

yaşamım boyunca
bir muma benzettim içindeki cenini
ya da sen gide dur, ben sana yetişirim
daha püüfff noktaları alacağım geçmişten

bir sonatın bize ayrılan süresinin sonunda
çekilmez oluyor fransızca haber bültenleri
karşımda beşiğini sallayan aymazlığım
beklerim tanrıyı radyo 3 dinlerken

kısa kollu kış aylarında
üşümemden korkuyor bir kadının hayaleti
-hala masanın üstünde duruyor sarhoşluğum-
gelip kulaklarımdan çekiyor sigaramı yakarken

bir ağlamanın,
gözlerinin içine bakan kokusuyla
değiştirmeye gelirsin bilinçaltımı
babam kaçsın, ben onları oyalarım
bazı yalanları çoktan ezberledi künyem

bir deniz kenarının,
ardıç ağaçlarına bakan buğusunda
o kadının berrak güzelliği
çimlerin arasında büyüyen çocukluğum
ğayrilmağdûbi aleyhim ve leddâllîn

çok yıl önce
sakalsız ve çıplak çektirdim bu resmi
kuvözde bekleyen yalnızlığım
başucunda ağlayan babam, annem ölürken

mavimelek, sayı: 37, 07.05.09